Studierea conjuncturii microeconomice


Numeroase surse de idei de afaceri apar si la nivel microeconomic. Numeroase aspecte legate de micromediul economic sunt surse viabile de idei de afaceri. 
 
Experienta precedenta in munca a intreprinzatorului 
 
Cele mai multe idei de afaceri provin din experienta dobandita anterior de intreprinzator. Experienta anterioara este considerata un „block starter” care reprezinta punctul de plecare in afaceri al intreprinzatorului. Experienta intr-un domeniu l-a facut competent pentru a oferi produse concurentiale, iar concurenta l-a facut sa cunoasca bine furnizorii, clientii si modul de operare al afacerii. 
 
Hobby-uri si vocatii 
 
Transpunerea unei pasiuni intr-o afacere este o alternativa relativ frecventa. Intreprinzatorii pot avea succes in afaceri intrucat lucreaza cu pasiune in domeniul in care il stapaneste foarte bine. Aceasta afacere este de mici dimensiuni in care intreprinzatorul este singur sau cu unii membrii ai familiei sau prieteni. Produsele sunt de buna calitate dar uneori nu se vand, de aceea intreprinzatorul trebuie sa studieze piata si apoi sa incerce sa transforme hobby-ul intr-o afacere viabila. 
 
Contactele sociale
 
Relatiile sociale pot juca un rol important in infiintarea unei firme intrucat ele pot furniza idei de afaceri: 
– relatiile cu clientii care pot furniza idei valoroase privind introducerea unui nou produs sau serviciu. 
– relatiile cu distribuitorii pot oferi informatii utile privind calitatea si defectele produselor si pe aceasta baza se pot aduce imbunatatiri. 
– participarea la targuri si expozitii care furnizeaza informatii si care ofera cadrul de discutii cu distribuitorii si unde se pot observa tendintele pietei si se pot identifica unele idei potentiale pentru o noua afacere. 
– relatiile speciale: relatiile cu prieteni, cu rudele, cunostintele, pot oferi idei valoroase ce pot fi valorificate. 
 
Constatari personale 
 
Uneori observatia directa a unei nevoi zilnice poate deveni o sursa de inspiratie pentru un produs sau serviciu de succes. 
 
Cercetari proprii deliberate 
 
Studiile de fezabilitate arata ca descoperirile apar dupa ce persoana respectiva a depus un efort staruitor de a se documenta intr-un domeniu de afaceri in care se ocupa. Cercetarea deliberata presupune: cercetarea ziarelor, a revistelor, a cartilor de specialitate. In cadrul unei firme brainstormingul poate furniza idei de afaceri. 
 
Apelarea la institute de cercetare 
 
De la care se poate cumpara un patent al unei inventii dupa care acesta se poate valorifica intr-o afacere proprie. 
 
Apelarea la internet
 
Prin internet se pot obtine alte surse valoroase de idei de afaceri. Ofera conexiuni utile privind ideile de afaceri.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s