Strategii de crestere intensiva


Cresterea intensiva se concentreaza asupra exploatarii existente prin marirea la posibilitatile maxime a partii de piata curente. Aceasta se poate realiza prin cresterea volumului vanzarilor si a numarului de consumatori din piata tinta existenta. 
 
Exista trei strategii de crestere intensiva: 
– strategii de penetrare a pietei. 
– strategii de dezvoltare a pietei. 
– strategii de dezvoltare a produsului. 
 
Strategii de penetrare a pietei 
 
Prin penetrarea pietei intreprinderea incearca sa creasca volumul vanzarilor prin penetrarea pe piata, fixarea unei tinte prin strategii de marketing mai eficiente. Aceasta se poate realiza informand prin intermediul publicitatii. Cheltuieste in: informatii de utilizare a produsului, calitatea deosebita a acestuia, preturi mai atractive. Non-utilizatorii pot fi atrasi prin prezentarea avantajelor utilizarii produsului sau serviciului folosit. 
 
Strategii de dezvoltare a pietei 
 
Dezvoltarea pietei consta in expansiunea geografica a firmei. Aceasta se poate face fie in regiunile limitrofe, fie in cele cu o populatie mai densa. Extinderea in regiunile limitrofe are avantajul ca reduce distanta intre sediul central al firmei, insa exista pericolul ca piata sa fie saturata. Extinderea in zone cu populatie densa poate mari vanzarile produsului. 
 
Strategii de dezvoltare a produsului 
 
Aceasta strategie de crestere intensiva consta in elaborarea de noi produse sau servicii sau oferirea de produse imbunatatite clientilor existenti. Realizarea de produse noi este mai costisitoare insa ofera avantajul unui ciclu de viata mai lung. Imbunatatirea produselor existente poate duce la cresterea vanzarilor pe o perioada mai scurta de timp intrucat piata incepe sa devina saturata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s