Descrierea conceptului de oportunitate de afaceri


Primul lucru pe care trebuie sa-l faca o persoana dupa ce a luat decizia de a se implica in afaceri, il constituie identificarea unei idei posibile de afacere din care sa rezulte oportunitati viabile. 
 
O oportunitate atractiva si bine definita reprezinta fundamentul, piatra de temelie a unei afaceri de succes. Este important sa se faca distinctie intre ideea de afacere si oportunitate de afacere. Oportunitatea in sens antreprenorial este o idee care poate fi transformata intr-o afacere. Oportunitatea trebuie sa indeplineasca cateva caracteristici: 
– sa fie atractiva. 
– sa fie durabila. 
– sa fie de actualitate. 
– sa aiba in vedere un produs sau serviciu care creeaza sau adauga valoare cumparatorului sau utilizatorului final. 
 
Actiunile de elaborare a unui studiu de fezabilitate privind afacerea are scopul de a transforma ideea de afaceri in oportunitate. Procesul de identificare a ideilor de afaceri si evaluare a oportunitatilor este influentat de doi factori: 
– tipul afacerii in care se doreste sa se intre. 
– intreprinzatorul (instruirea, educatia, posibilitati financiare, situatia familiala a acestuia). 
 
Misiunea intreprinzatorului este aceea de a identifica acea afacere care il ajuta cel mai bine sa-si realizeze scopul urmarit. 
 
Exista o mare varietate de surse de idei de afaceri. Intreprinzatorul trebuie sa determine care dintre aceste idei are un potential comercial suficient pentru a deveni nucleul noii afaceri. Exista doua mari categorii de surse de idei de afaceri: 
– studierea tendintelor de evolutie macroeconomica.
– conjunctura microeconomica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s