Origamimela

Verba volant, scripta manent !

Erori frecvente in evaluarea oportunitatilor


Evaluarea unei idei de afaceri poate fi elementul decisiv in intelegerea dezvoltarii afacerii. De aceea intreprinzatorul trebuie sa stie sa evite cateva erori care se pot face in procesul evaluarii oportunitatii. 
 
Subiectivismul  multor intreprinzatori le lipseste obiectivitatea atunci cand evalueaza potentialul unei afaceri. Tehnicienii sunt inclinati sa supraevalueze calitatea produsului respectiv. Ei pot scapa din vedere multe alte elemente de detaliu, acest lucru putand fi evitat prin investigarea riguroasa a tuturor ideilor care vin in legatura cu afacerea. 
 
Cercetarea superficiala a pietei – de multe ori unii intreprinzatori nu constientizeaza importanta studiului pietei atunci cand pun bazele unei afaceri. Ei sufera de asa numita „miopie” manageriala. Altii nu inteleg ca trebuie sa aiba in vedere si durata ciclului de viata atunci cand se introduce un produs nou. Nici un produs nu devine profitabil instantaneu, nu se vinde de la sine si nu va avea succes o vesnicie. Intreprinzatorii nu trebuie sa aiba in vedere doar ciclul de viata al produsului ci sa si cunoasca faptul ca un produs la momentul potrivit este deosebit de important pentru succesul afacerii. Aceasta sincronizare este capitala. Ei trebuie sa intervina atunci cand fereastra oportunitatii este larg deschisa. 
 
Neintelegerea corespunzatoare a cerintelor tehnice – introducerea unui produs sau serviciu presupune de multe ori folosirea unor tehnici noi. Neanticiparea diferentelor tehnice care pot aparea in proiectarea si realizarea noului produs poate duce la esec. Intreprinzatorii nu pot prevedea totul atunci cand studiaza proiectul inainte de a-l initia. Aparitia unor modificari tehnice neprevazute duce in mod frecvent la irosirea timpului si cresterea costurilor. 
 
Estimari financiare optimiste – o greseala obisnuita care se face la introducerea unui produs nou este estimarea foarte optimista a fondurilor necesare pentru realizarea produsului. Uneori intreprinzatorii sunt ignoranti in domeniul financiar sau pot fi victimele unor estimari necorespunzatoare. Destul de des costurile necesare introducerii unui produs nou sunt estimate la doar 50% din necesitatile reale. 
 
Ignorarea prevederilor legale – orice afacere trebuie sa se supuna unor restrictii legale. Normele de protectie a asigurarii muncii, normele privind protectia consumatorului, normele de igiena, normele de protectia mediului, de comercializare, protectia partenerilor si marcilor sunt toate elemente care nu trebuie sa fie scapate din vedere, pentru ca neluate in seama pot duce la prabusirea afacerii.
Anunțuri

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

faramoft

you, me and the rest of the world

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

%d blogeri au apreciat asta: